Home Tutorial Freebies Jatt & Kucing Others Blogwalking

18 August, 2011

seronokkan zaman kecik-kecik?

Baru balik dari masjid ni, terus menghadap laptop kesayangan ni... Ye la, duduk asrama bukannya boleh bukak internet duapulohempat jam macam kat rumah ni.. Kalau dah balik rumah ni macam biasa la, lepas berbukak aktiviti seterusnya pergi sembahyang terawih dekat surau depan rumah... Sebab surau dpan rumah ni la izzat kene pergi terawih*pemalas =='... Masa tengah sembahyang terawih ni, ada la beberapa anak pakcik-akcik yang pergi terawih tu buat bising.. Nak je izzat pusing belakang jerkah diorang tapi izzat terfikir, dulu izzat pun macam tu... Kalau nak difikirkan balik boleh tergelak terguling kat depan ni... Kalau dulu izzat memang buas, mana taknya, parut dekat muka pun dah ada empat.. Masa orang sembahyang mula la izzat dengan kawan seperjuangan main kat belakang... Biasalah kan budak kecik, main kejar-kejar je.. Main kejar-kejar pun bising jugak wei... Ada sekali tu kitorang pernah kena jerkah di sorang pakcik ni... apa lagi, main kejar-kejar pulak lah lepas tu antara budak kecik dengan pakcik garang...

Handguard.. Korang tahu apa benda Handguard tu kan... Ala yang budak perempuan selalu pakai dekat tangan diorang tu.. Kononnya nak tutup aurat la sebab diorang pakai baju lengan pendek... Masa sembahyang tadi ada la sorang mamat ni, umur dia dalam lingkungan tigabelas - limabelas tahun... Mulanya izzat nampak dia ok lagi.. Pakai jubah warna hitam pastu kopiah bulat warna putih tu... Dalam hati 'alim nya budak ni'... Then mata izzat tertumpu kat tangan mamat ni...boleh mamat ni pakai handguard warna hitam belang hijau... Dia tak tahu ke yang handguard ni untuk perempuan?? Izzat terus tarik balik kata-kata izzat tadi... Apa faedah dia pakai macam tu.. Jubah kat luar tapi handguard kat dalam... Izzat pernah jugak pakai handguard ni tapi sekadar bergurau je... Takpelah, buat apa izzat cara kat hal dia kan? Bukannya masuk sukatan pelajaran sejarah yang izzat susah nak skor tu pun...


6 comments:

saya dewi said...

zaman kecik kecik memang serunukkkk.
budak budak memang lar buas maen tak hengat doniya time orang sibuk nak sembahyang. tape tape. nama pun budakbudak kan? hihi =P

selamat skor untuk subjek sejarah ye. keke! ^^V

EzyFibre said...

saya dewi

hahaha.. terima kasih.. >.<

SITI NOORNADIYANA said...

wee.. singgah sini. ^^

syrupmasin said...

nakal nih smpai bnyak parut :D

EzyFibre said...

SITI NOORNADIYANA

singgah la lagi k.. XD

EzyFibre said...

syrupmasin

hahaha.. masa kecik je nakal.. sekarang tak dah.. :p

LinkWithin