Home Tutorial Freebies Jatt & Kucing Others Blogwalking

22 September, 2011

chickenpox

Selesai melahap 2 sosej, 2 gelas rutbeer 'Cheers' dan semangkuk sup sayur.Kenyang tak terkata.Ni la jadinya kalau balik rumah.Wajib telan semua makanan yang ada sama ada dalam peti sejuk, atas meja makan dan semua stok makanan yang ada selagi perut tidak tertulis 'Full Charged'.

Dear Chickenpox.Please go away as i don't like you.Untuk pengetahuan kepada sesapa yang nak tau, izzat terkena penyakit Demam Campak atau lebih dikenali sebagai Chickenpox.
"Eh wahai penyakit yang menyusahkan.Sapa yang jemput depa datang kat cheq hah? Dah le tak diundang.Datang buat hal pulak kat cheq.Ni yang cheq marah ni".
Mula mula naik demam.Lepas tu naik bintik bintik yang menyenyehkan lagi hodoh dan jelek.Kepala berdenyut macam Kereta F1.Dah tanya semua orang apebenda bintik tu tapi semua Geleng kepala.Aku bukan suruh kau exercise tengkuk lah! 
Pergi kelas pagi tadi barulah dapat confirm yang izzat dah kene Chickenpox atau lebih sepesifik Demam Campak atau nak lebih spesifik lagi Selsema Burung\ilmu ni, simpan leklok dalam kepala tau/.
Sumpah sakit hati tengok benda ni bertempek dekat badan tapi kita nak buat macam mana kan? Tuhan yang tentukan segalanya.Kita hanya mampu berserah dan bertawakal serta besyukur apa yang tuhan dah bagi pada kita.Mungkin ada hikmah disebalik semua ni kan?

Posted by EzyFibre at 8.41 P.M 22 sept 2011.

2 comments:

merahitujambu said...

pantang mkn ok..jg dri mkn ubat

Izzat Azhar said...

@merahitujambu terima kasih merah itu jambu.akan ku ikuti nasihat mu itu..:)

LinkWithin